Shop Mobile More Submit  Join Login
RD - :Smegheads: by StephRatte RD - :Smegheads: by StephRatte
Ah. Obsessions are fun :) Soooo... I was looking at my RD DVD boxes, and on the back of Season 8's is a pic of Rimmer smirking while Lister gives him a stupid face. So I decided to draw it :) Obsviously my Rimmer turned out nicely, but Lister, this being my first attempt at him, turned out rather craptastic in the pose on the box, so I drew him in a generic pose, next to Rimmer :D I LOVE Rimmer in this. His HAIR OMG! :D Lister turned out alright... not bad for my first attempt ^^ Squee :)

Anyhoo. The boys in their prison garb from Series 8. Faboo! :)

---

MEDIA: Markers, pencil crayons, India Ink, chalk pastels
Characters © to GrantNaylor. Art © to Stephanie G.M. Ratté.
Add a Comment:
 
:iconkale-wolfson:
Kale-Wolfson Featured By Owner Oct 22, 2007  Hobbyist Traditional Artist
Love it, love it, love it!
Reply
:iconstephratte:
StephRatte Featured By Owner Oct 24, 2007  Professional Artist
:lol: Thank you! :D
Reply
:iconkale-wolfson:
Kale-Wolfson Featured By Owner Oct 24, 2007  Hobbyist Traditional Artist
Welcome! :)
Reply
:iconryon-tibyqu:
Ryon-Tibyqu Featured By Owner Sep 20, 2007
I like your choice of colors. ^_^
Reply
:iconstephratte:
StephRatte Featured By Owner Sep 23, 2007  Professional Artist
Thank you very much! :D
Reply
:icondreamweaverno1:
dreamweaverno1 Featured By Owner Sep 7, 2007  Hobbyist General Artist
Very good on the Lister, on your first time. I LOVE the Rimmer. great work.
Reply
:iconstephratte:
StephRatte Featured By Owner Sep 8, 2007  Professional Artist
*squee!* Thank you! I too LOVE the Rimmer :XD: Heh.
Reply
:icondreamweaverno1:
dreamweaverno1 Featured By Owner Sep 8, 2007  Hobbyist General Artist
hehehehe... *dances*
Reply
:iconcalicokatt:
calicokatt Featured By Owner Sep 6, 2007  Hobbyist Traditional Artist
*screams* AHHHHH HAHHAHAHAHHAH!! Awww they're adorable!! I think you did a great job with Lister! :D He's really cute looking! :D Great job with the shading! It looks really nice. I really like the inking on thier outfits :D
Reply
:iconstephratte:
StephRatte Featured By Owner Sep 8, 2007  Professional Artist
Thanks so much! :D I do too. I'm actually surprised they turned out so well :)
Reply
:icondragonart88:
DragonArt88 Featured By Owner Sep 5, 2007  Hobbyist General Artist
gj :P
Reply
:iconstephratte:
StephRatte Featured By Owner Sep 8, 2007  Professional Artist
Thanks! :D
Reply
:icondragonart88:
DragonArt88 Featured By Owner Sep 8, 2007  Hobbyist General Artist
SMEGNESS :D me likeser, me has most of it on dvd :P
Reply
:iconstephratte:
StephRatte Featured By Owner Sep 9, 2007  Professional Artist
:lol: Awesome! :D
Reply
:icondragonart88:
DragonArt88 Featured By Owner Sep 9, 2007  Hobbyist General Artist
:P yepness
Reply
:iconsetsui-osawa:
Setsui-Osawa Featured By Owner Sep 5, 2007
Red Dwarf? <3 o_o

I used to watch that show with me padre. Man that show was the bomb diggity.
Reply
:iconstephratte:
StephRatte Featured By Owner Sep 8, 2007  Professional Artist
YAY! :D It's so awesome. I own the series on DVD and watch it all at LEAST once a month. :XD:
Reply
:iconsetsui-osawa:
Setsui-Osawa Featured By Owner Sep 8, 2007
LUCKY!
My fav episode when was they met all of their reversed gender selves. x3
Reply
:iconstephratte:
StephRatte Featured By Owner Sep 8, 2007  Professional Artist
:lol: ROFL OMG That was one of the best ones. My favourite episode is "Bodyswap", when Rimmer and Lister switch bodies ^^ Heh. It was so funny :XD:
Reply
:iconsetsui-osawa:
Setsui-Osawa Featured By Owner Sep 8, 2007
D: I dun remember, I haven't watched that show in YEARS.

I should go and download it or something.
Reply
:iconstephratte:
StephRatte Featured By Owner Sep 8, 2007  Professional Artist
:lol: Aww! :D It's worth the time of DLing it :)
Reply
Add a Comment:
 
×




Details

Submitted on
September 5, 2007
Image Size
1.1 MB
Resolution
1004×944
Link
Thumb
Embed

Stats

Views
510
Favourites
13 (who?)
Comments
21

License

Creative Commons License
Some rights reserved. This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-Noncommercial-No Derivative Works 3.0 License.
×